Gözümüz aydın, Van siyaseti yine bildiğimiz gibi... AK Parti Van İl Başkanı Abdulahat Arvas çıkmış, gelen tepkilere karşı adeta bir "hizmet manifestosu" yayınlamış. Ne diyor Arvas? "Algı değil, olgu üzerinden siyaset yapıyoruz. Biz lafla değil eserle konuşuyoruz."

Ortada ne eser var, ne düğün var ama birileri kendi kendine gelin-güvey olmuş.

Ancak Abdulahat Arvas’ın DEM Partili belediyelere yönelik bu aniden harlanan "hizmet" öfkesinin altında, aslında çok başka bir "ev içi" hesaplaşma, bir güç savaşı yatıyor.

Van kulislerini az çok koklayan herkes biliyor ki, bir süredir Van Valisi/Kayyumu Ozan Balcı ile AK Parti il teşkilatı arasında alttan alta yürüyen ciddi bir iktidar çatışması var. Yanlış anlaşılmasın; Vali Bey’in Van’ı uçurduğu, şehri yatırıma boğduğu falan yok. Ortada rutin bürokratik faaliyetlerden ve göz boyama projelerinden başka somut, dişe dokunur bir "eser" zaten bulunmuyor. ‘Hizmet üretiyoruz’ dedikleri ancak 15 yılda zor bela açtıkları çevre yolunda şimdiden çökmeler meydana geldi.

Ama gelgelelim Van’daki iktidar blokunun vizyonu o kadar daralmış ki, ortadaki o koca "hiçliği" bile paylaşamıyorlar! Vali kendi reklamını yapıp devletin sıradan bütçe harcamalarını "büyük lütuf" gibi sunmaya çalışırken, AK Parti teşkilatı bundan fena halde rahatsız oluyor. "Yahu ortada zaten topu topu iki makyaj projesi var, onun da havasını Vali atıyor, bize ne kalıyor?" korkusu sarmış dört bir yanı.

İşte Abdulahat Arvas’ın Edremit’te yaptığı o konuşma ve sonrasındaki bu canhıraş savunma tam olarak bu amaca hizmet ediyor: Vali’ye rol çalmaması gerektiği yönünde parmak sallamak ve "Vali değil, biz yapıyoruz!" algısı yaratmak. ‘DEM Parti algı yapıyor’ diyor ama kendisi algının kralını yapıyor.

Arvas, DEM Parti’ye vuruyormuş gibi yaparak aslında Vali Balcı’ya mesaj veriyor. Yapılan (ya da yapıldığı iddia edilen) o göstermelik işlerin bürokrasiye değil, doğrudan AK Parti’ye mal olmasını sağlamaya çalışıyor. Yani bir taşla iki kuş vuruyor; hem DEM Partili Belediyelere "çalışmıyorsunuz" diyor hem de Vali’ye "buranın asıl patronu biziz, bizim gölgemizde oturuyorsun" imasında bulunuyor.

Şimdi kalkıp "Algı değil, olgu üzerinden siyaset yapıyoruz" demek ne kadar inandırıcı? Yurttaş temiz su, gerçek bir istihdam ve kalıcı yatırımlar beklerken; yukarılarda birilerinin "Ortadaki bu boş küfeyi kim taşıyacak?" kavgasına tutuşması tam bir kara mizah örneği.

Van halkı ne kayyum bürokrasisinin göz boyayan projelerine kanıyor ne de iktidar siyasetinin "biz yaptık" masallarına ne de Vali’nin AK Parti’den rol çalabileceği büyük bir başarı hikâyesine... Ortada sadece, hizmetten mahrum bırakılmış bir Van ve o mahrumiyetin üzerinde taht kavgası verenler var.

Sayın Arvas, millet gerçekten polemik değil hizmet bekliyor, haklısınız. Ama millet aynı zamanda kimin gerçekten ne ürettiğini, kimin de bomboş bir sahne arkasında "rol kapma" derdinde olduğunu çok iyi görüyor.