Van’da son dönemde artan elektrik kesintileri, günlük yaşamı olumsuz etkilemeye devam ediyor. Kent genelinde yaşanan kesintiler özellikle köylerde daha uzun ve düzensiz şekilde gerçekleşirken, yurttaşlar ani “git-gel” şeklindeki elektrik dalgalanmalarının elektronik eşyaları kullanılmaz hale getirdiğini dile getiriyor.
Elektrik arızaları nedeniyle defalarca dağıtım şirketini aradığını belirten bir yurttaş, yaşadıkları mağduriyeti şu sözlerle anlattı:
“Bu elektrik arızasını arayan benim. Çok arıyorum. Diyorsun ki cihazım yandı. ‘Git şikâyet et’ diyorlar. Zaten kesmeselerdi bu cihazlar yanmazdı. Saniyelik elektrik nasıl gidip geliyor?”
Kesintilerin bazen saatlerce sürdüğünü, bazen de saniyelik dalgalanmalar şeklinde tekrarlandığını ifade eden yurttaş, bu durumun ciddi zararlara yol açtığını söyledi. “Bir saat geliyor, iki saat gidiyor. Bazen yarım saat geliyor, tekrar gidiyor. Git-gel yüzünden ne cihaz kaldı ne bir şey. Hepsini yaktık” dedi.
Elektriğin neredeyse her gün kesildiğini vurgulayan yurttaş, kesinti sürelerinin düzensizliğine dikkat çekerek, “Her gün kesiliyor. Bazen yarım saat, bazen bir saat, bazen iki saat. Sanki oynuyorlar gibi” ifadelerini kullandı.
Özellikle kış aylarında yaşanan plansız kesintilerin hem ısınma hem de günlük ihtiyaçlar açısından büyük sorun yarattığını belirten bölge sakinleri, elektronik cihazlarda oluşan hasarların karşılanmamasından da şikâyetçi. Yurttaşlar, yaşanan zararların tazmini ve kesintilere kalıcı bir çözüm bulunması çağrısında bulunuyor.





