Türkiye İstatistik Kurumu’nun (TÜİK) Eylül 2026 enflasyon verilerini açıklamasıyla milyonlarca memur ve memur emeklisinin gözü ocak ayında yapılacak maaş artışına çevrildi. Eylül ayında aylık enflasyon yüzde 1,84, yıllık enflasyon ise yüzde 29,73 olarak kaydedildi.
Yılın ikinci yarısına ilişkin ilk üç aylık enflasyonun ortaya çıkmasıyla memur maaşlarına yansıyacak olası artışlar için de hesaplamalar yapılmaya başlandı. Ancak kesin zam oranı için yılın son üç ayına ilişkin verilerin açıklanması gerekiyor.
Üç aylık enflasyon yüzde 5,56'ya ulaştı
Temmuz ayında yüzde 1,78, ağustosta yüzde 1,84 ve eylülde yüzde 1,84 olarak gerçekleşen enflasyonun ardından ikinci yarının ilk üç ayındaki birikimli oran yüzde 5,56 oldu.
Memur ve memur emeklileri için toplu sözleşme kapsamında ocak ayında yüzde 5 oranında zam öngörülüyor. Enflasyon farkının oluşması için ise ikinci 6 aylık dönemde enflasyonun yüzde 7'lik seviyeyi aşması gerekiyor.
İlk üç aylık veriler, henüz enflasyon farkının oluşmadığını gösteriyor. Nihai tablo ekim, kasım ve aralık ayı enflasyon rakamlarının ardından ortaya çıkacak.
Ocak zammı için dört farklı hesap
Yıl sonuna ilişkin farklı enflasyon tahminleri, memur ve memur emeklilerinin ocak ayında alabileceği zam oranının da değişebileceğini gösteriyor.
Merkez Bankası'nın yüzde 28'lik yıl sonu enflasyon tahmininin gerçekleşmesi halinde toplam zam oranının yüzde 6,67 seviyesinde olması bekleniyor.
Orta Vadeli Program'daki yüzde 28,4'lük tahmin gerçekleşirse toplam artışın yüzde 7'ye ulaşabileceği hesaplanıyor.
Piyasa Katılımcıları Anketi'ndeki yüzde 29,61'lik beklentiye göre ise toplam zam oranı yüzde 8,01'e çıkıyor. AA Finans'ın yüzde 29,66'lık yıl sonu tahmininde ise bu oranın yüzde 8,05 olması bekleniyor.
En düşük memur maaşı 75 bin lirayı aşabilir
Mevcut hesaplamalara göre 70 bin 224 TL olan en düşük memur maaşının, tahminlere bağlı olarak 74 bin 908 TL ile 75 bin 877 TL arasında bir seviyeye yükselmesi bekleniyor.
Bazı unvanlarda ortaya çıkan tahmini maaşlar ise şöyle:
| Unvan | Tahmini maaş aralığı |
|---|---|
| Uzman doktor | 182.118 – 184.474 TL |
| Profesör | 163.427 – 165.541 TL |
| Mühendis | 116.468 – 117.974 TL |
| Şube müdürü | 114.254 – 115.732 TL |
| Araştırma görevlisi | 109.634 – 111.053 TL |
| Avukat | 108.947 – 110.357 TL |
| Başkomiser | 107.995 – 109.392 TL |
| Polis memuru | 98.796 – 100.074 TL |
| Uzman öğretmen | 98.313 – 99.585 TL |
| Vaiz | 92.785 – 93.985 TL |
| Hemşire | 90.504 – 91.675 TL |
| Öğretmen | 88.807 – 89.956 TL |
| Teknisyen | 80.938 – 81.985 TL |
| Memur | 77.944 – 78.952 TL |
Memur emeklilerinde de yeni hesap
31 bin 527 TL seviyesindeki en düşük memur emeklisi aylığının da zam oranına göre değişmesi bekleniyor.
Yüzde 6,67'lik artışta aylığın 33 bin 631 TL'ye, yüzde 7'lik artışta 33 bin 735 TL'ye, yüzde 8,01'lik artışta 34 bin 53 TL'ye, yüzde 8,05'lik artışta ise 34 bin 66 TL'ye çıkabileceği hesaplanıyor.
Emekli maaşlarında meslek meslek tablo
Tahminlerin alt ve üst sınırlarına göre bazı memur emeklilerinin ulaşabileceği maaşlar şöyle:
- Müsteşar: 119.620 – 121.167 TL
- Genel müdür: 106.010 – 107.377 TL
- Profesör: 85.860 – 86.969 TL
- Pratisyen hekim: 73.274 – 74.221 TL
- Kaymakam: 70.246 – 71.154 TL
- Başkomiser: 51.070 – 51.731 TL
- Mühendis: 50.877 – 51.532 TL
- Polis memuru: 50.239 – 50.884 TL
- Öğretmen: 50.042 – 50.684 TL
- Hemşire: 50.042 – 50.684 TL
- İmam-hatip: 50.042 – 50.684 TL
- Avukat: 50.042 – 50.684 TL
- Şube müdürü: 42.327 – 42.875 TL
- Teknisyen: 36.263 – 36.732 TL
- Memur: 33.402 – 33.834 TL
Kesin oran için gözler yılın son üç ayında
Memur ve memur emeklilerinin 2027 Ocak ayında alacağı zam şu aşamada kesinleşmiş değil. Ekim, kasım ve aralık aylarında açıklanacak enflasyon verileriyle ikinci 6 aylık dönemin toplam enflasyonu belirlenecek.
Böylece oluşacak enflasyon farkı ve toplu sözleşme zammı birlikte hesaplanarak memur ve memur emeklilerinin ocak ayında alacağı kesin zam oranı ortaya çıkacak.




